domingo, 31 de mayo de 2020

ENGLISH ACT. Tercer Grado (C,D) Tr. Sarahi Mendoza


INSTRUCCIONES

1.- , las evidencias de los trabajos se recibirán en el correo teachersarahi.mendoza@gmail.com reviso todos los días el correo así que estaré resolviendo dudas y preguntas por este medio, además que es importante tener evidencia de sus trabajos, pueden adjuntar una fotografía o enviar en digital es bien recibido J esperando que estén todos en casa con salud

a)   Act 1: preparing a debate (PAG 84- 85)
·        Answer the questions about the debate of the page 84, the questions should be answer in your notebook
·        Find on your dictionary the meaning of the words
Ø Arguments
Ø Contest
Ø Persuading
Ø Speakers
·        Complete the description of a debate with the previous words


 a)   Act 1: go to the page 86 on your book, on the text use a color red to mark the arguments that define clothes are for your personality, and with a blue color the arguments that explains how uniforms are a must at schools, then match the words below with the corresponding meaning, use lines.



b)   Act 2: on the page 86 on your book you will find another text, choose a statement you agree about cellphones and underline the parts of the text that you think explain your point of view

RECUERDA: son actividades de lectura, por lo tanto hay que realizar un bank of words con palabras nuevas para nosotros y su significado en español a un lado

There are some examples below